Павышаць прэстыж беларускай адукацыі за мяжой будуць ростам коштаў
Як вядома, Вялікабрытанія — самая прывабная для замежных студэнтаў краіна. Аднак навучаньне там каштуе разоў у 10 болей, чым у Беларусі. «Гэта пытаньне прэстыжу», — заявіў Аляксандр Касінец. Па ягоным меркаваньні, кошт навучаньня для замежных студэнтаў патрэбна перагледзіць.
Зь ідэямі, якім чынам можна павысіць экспарт адукацыйных паслугаў, намесьнік прэм’
«Гэта пытаньне ня толькі забесьпячэньня акупнасьці адукацыйных паслугаў, але і прэстыжу краіны. Мы ня можам даваць парады грамадзянам іншых краін, як лепей афармляць дакумэнты на навучаньне — самастойна альбо праз
фірму-пасрэдніка , разам з тым мы выступаем за празрыстую і чэсную эканоміку ў пытаньнях падрыхтоўкі кадраў».
Пры гэтым намесьнік прэм’
У Беларусі прынятая Канцэпцыя разьвіцьця экспарту адукацыйных паслуг у межах супрацоўніцтва Беларусі з замежнымі дзяржавамі. Плянуецца да 2010 павялічыць гэты артыкул экспарту ў 1,6 разы ў параўнаньні з 2005.
У штогадовай справаздачы StudentPulse прыведзеныя дадзеныя апытаньня больш чым 11 тысяч замежных студэнтаў па ўсім сьвеце па пытаньнях, адукацыя ў якой краіне для іх найбольш прывабная і за кошт якіх фактараў.
Пазмагацца за прэстыж Беларусі давядзецца з Вялікабрытаніяй, ЗША, Францыяй і Нямеччынай.
Дзьве траціны студэнтаў адказалі, што сьпярша абіралі навучальную ўстанову — гэты быў галоўны крытэр адбору. Наступныя важныя фактары, такія, як кошт навучаньня, стыпэндыі і гранты, саступаюць найбольш істотным для студэнтаў якасьці выкладаньня і дасьледчых працы, рэпутацыя кваліфікацыі і прыватная бясьпека.
Камэнтуючы Канцэпцыю разьвіцьця экспарту адукацыйных паслуг на 2007–2010, галоўная інспэктарка кіраваньня замежных сувязей Міністэрства адукацыі Марына Яжова патлумачыла задачы гэтага дакумэнту:
«У Канцэпцыі акрэсьленыя ўмовы разьвіцьця экспарту адукацыі, стварэньне якога забясьпечыць паўнапраўны ўдзел нацыянальных установаў адукацыі ў сусьветным разьвіцьці і будзе спрыяць рэалізацыі
сацыяльна-эканамічных інтарэсаў нашай краіны».
Па меркаваньні супрацоўнікаў Міністэрства адукацыі, пэдагагічны патэнцыял, якасьць і даступнасьць беларускай адукацыі, шэраг паслугаў, якія прапануюцца ў гэтай сфэры, зьяўляюцца істотнымі нацыянальнымі рэсурсамі.
У мінулым навучальным годзе 6 741 замежны студэнт вучыўся ў беларускай ВНУ, зь іх на платнай аснове — 5 543 студэнта. Значную частку складаюць студэнты з Расеі, Кітаю, Індыі, Сірыі, Лівану і Ірану. Дарэчы, у справаздачы StudentPulse траціна апытаных — кітайскія і індыйскія студэнты. Таму вынікі гэтай сусьветнай справаздачы вельмі істотныя для фармаваньня экспартаарыентванай адукацыйнай палітыкі.
Ці акажа пазытыўны ўплыў на колькасьць замежных студэнтаў перагляд коштаў на навучаньне і павышэньне дысцыпліны ў беларускіх ВНУ, больш пільны кантроль за студэнтамі зь іншых краін? Усё ж ня кошт вызначае прэстыж, а прэстыж — кошт.
Больш таго, Беларусь