Аўтаспынам па Эўропе: 3000 кілямэтраў за 54 эўра
Скарыць Эўропу: кампанія, шэнген і аўтаспын — лепшыя памагатыя ў дзёрзкай задумцы. Алесь Герасіменка і Кацярына Безмацерных выправіліся зь Менску ў
«Цяпер вы здольныя бачыць тое, чаго ня бачу я», — кажа нам паляк Рафал. Але, бо мы ў стане вандроўкі. Дарога — асаблівае вымярэньне. Тыдзень тут тоесны месяцу, а ежа ў тры разы больш смачная.
Аўтаспынам па Эўропе ў лічбах:
- 17 наведаных гарадоў
- 35 спыненых машын
- 17 € на начоўкі ў кэмпінгах
- 54 € з чалавека на ўвесь транспарт
Праехаўшы амаль 3000 кілямэтраў аўтаспынам па дарогах Эўропы, мы зразумелі, што мэта ня грае ніякай ролі ў падарожжы, а людзі могуць бясконца зьдзіўляць і рабіць дабро.
Мы едзем аўтаспынам у паўночную Італію! Праз Украіну, Польшчу, Чэхію, Аўстрыю.
У вандроўках я люблю маршруты і мапы. А мая спадарожніца Каця ня любіць і дрэнна ў іх разьбіраецца. А любіць заўважаць мудрыя урокі, што звальваюцца на галаву.
Львіў, і мы «пакідаем» шчасьліваму незнаёмцу на ўкраінскім рынку цэлых 130 эўра! Пазлавацца, паплакаць… Але шмат у якіх вандроўных прыгодах ёсьць пра забыў/згубіў/скралі. Губляць, відаць, так жа натуральна, як пачатак і канец. Губляць, відаць, так жа непазьбежна, як і знаходзіць. І мы па ранейшаму едзем у Італію.
Дзесьці паміж старажытным украінскім Львовам і калісьці заснаваны князем Давыдам польскім Пшэмысьлем па разьбітых украінскіх дарогах ляцела машынка з
Траса на польскі Пшэмысьль пачыналася з прадаўцоў кавуноў і чаргі платных спыншчыкаў. На жаль, мы не прасяклі галоўную фішку: стопіць на месцы, дзе звычайна стопяць «лакалы» (мясцовыя жыхары) і едуць, адпаведна, за грошы, нельга. Зьехалі мы з гэтага месца даволі пасьпяхова. Але калі вылазілі з машыны, адбыўся непрыемны момант: стары і добранькі
Глівіцэ — польскі горад між Вроцлавам і Кракавам. Мы любім Глівіцэ за нашых прыяцеляў — шчасьлівую гіпоўскую сямейку Рафала і Галіну (знаёмства адбылося праз незамяняльны hospitalityclub). Мы любім Глівіцэ за старажытны рынкавы пляц з ратушай, гіпэрмаркет і простае жыцьцё, якое добра бачнае тут.
Сплыў на байдарках і памежная Чэхія
Учацьвярых на маленькім Daewoo мы выпраўляемся ў Чэхію, на рэчку Маравіцу — сплаўляцца на байдарках. Гэтая спартовая забава наладжана тут масава. Чэхі і палякі спрытна пераскокваюць парогі цэлымі сем’ямі.
Наш кемпінг недалёка ад мястэчка Градзец — стаіць на беразе Маравіцы. Дабіраюцца ў кемпінг у асноўным на машынах, але для тых, хто ужо сплавіўся і хоча вярнуцца сюды, існуе аўтобус да вёскі Падграды.
Вакол ўзгоркі па 500 мэтраў вышынёй, парослыя
У дзень нашага прыезду ішоў вялікі дождж, таму большасьць байдарачнікаў засталася ў кемпінгу. Яны пілі ўвесь дзень, і пад вечар гэтыя моцныя мужчыны ў паходнай вопратцы сталі нагадваць даўняе рыцарскае войска на адпачынку: разьвязнае і дзікаватае.
Мы пасьпяхова праходзім свае дзесяць байдарачных кілямэтраў Маравіцы, сустракаем беларуску
Увечары над Бяскідамі вісіць белая дымка. Сэрпантын у сьвятле чырвонага месяца бяжыць уверх, віляючы
Мяжа з Чэхіяй — усяго толькі сонныя будыніны. Мы ж у Эўразьвязе, дзе няма межаў між краінамі! Узрадаваныя, прызвычаеныя да строгіх памежнікаў і візаў, мы з прыемнасьцю пераходзім сьцертую мяжу яшчэ раз, і яшчэ раз, і яшчэ…
La Mia Italia
З самага пачатку, яшчэ не атрымаўшы нават шэнгенскую візу, галоўным пытаньнем вандроўкі была яе мэта: канцавая кропка, у якую мы марылі трапіць. Хацелася, чамусьці, як мага далей і хутчэй. Такімі далёкімі і цікавымі кропкамі выглядалі Амстэрдам у Галяндыі і Італія зь яе усхваленым яшчэ Хэмінгуэем ў «Бывай, зброя!» Удзінэ.
Атрымалася, што выбралі Італію. Праз hospitalityclub знайшлі ўдзінэскую сямейку зь дзецьмі, сабакам і домам з садам, дзе, як пісалі гаспадары, мы «маглі паставіць намёт, калі таго жадаем».
А ад Удзінэ усяго ў 80 кілямэтрах знаходзілася адна з сусьветных турыстычных Мекк — Вэнэцыя. Ехаць туды трэба было з Польшчы ў Чэхію, затым праз Аўстрыю ў Італію. Вельмі лёгка — «усяго два дні пры дастатковым пасьпеху», — абяцаў нам Рафал.
«Але ніколі, ніколі не рабіце дзьве рэчы, — завяршыў ён апісаньне маршруту ў Італію, — не заяжджайце ў Вену і ня ночце ў высокіх Альпах за Грацам».
Два сьвятых правіла, якія мы спрабавалі сьвята выконваць. Але не атрымалася.
Бо не заехаць у Вену было проста немагчыма. Даволі лёгка даехаўшы да мяжы з Аўстрыяй праз усю Чэхію з
Тут, на мяжы Чэхіі і Аўстрыі, стаяў вялізны комплекс Duty Free. Усё зьмяшалася ў неверагодным салаце культур і тавараў: бутафорскі замак з дымадыхаючым цмокам, дзесяткі дзіўных артэфактаў, зробленых у лепшых традыцыях гульні «Героі», турысты, якія вяртаюцца з Адрыятыкі, гіпэрмаркеты, забітыя альбо безакцызным алькаголем, альбо прадстаўнікамі Азіі.
Мы настойліва прастаялі 1.5 сутак і праспалі ў намёце тры ночы на адной пазыцыі, пасьля чаго канчаткова адмовіліся ад італьянскай мары. Так згубіўшы адну мэту, мы атрымалі ад лёсу дарогу ў Вену і Альпы.
Расповед пра працяг і завяршэньне падарожжа, тэматычныя фотарэпартажы глядзіце і чытайце ў другой частцы «Аўтаспынам па Эўропе: І тое, што дома звычайнасьць, у дарозе — мастацтва».
Сіні колер — дарога зь Менску ў Эўропу, фіялетавы — назад.