У Крым на аўто: 3200 кілямэтраў ці ўражаньні з задняга сядзеньня аўтамабіля
З набліжэньнем лета ўсё актыўней праглядаюцца маршруты, куды павандраваць гэтым разам. Крым не навінка для беларусаў. І мы там бывалі ня раз. Але мінулым летам мы выправіліся не на сваіх дваіх і не на цягніках. А ўпершыню на аўто. Пералапацілі Сеціва ў пошуках парадаў і ехалі туды, можна сказаць, зь імунітэтам. Але досьвед вандроўкі паказаў: вучыцца на чужых памылках добра, але магчымасьцяў ва Ўкраіне і для сваіх адкрыцьцяў хапае. У артыкуле – практычныя занатоўкі з аўтавандроўкі ў Крым і ўражаньні з першай доўгай вандроўкі (3200 км) вачыма чалавека з задняга сядзеньня аўто.
Выехаўшы зь Менску, нам падавалася, што ведаем усё: дзе на мяжы чэргі меншыя, якія дарогі лепшыя і без ДАІ, дзе лепш запраўляцца і, самае галоўнае, дзе шукаць аўтакемпінгі, каб жыць у намётах ды пабліжэй да мора.
Авантурнасьці нашай вандроўцы дадавала тое, што кіроўца ў нас быў толькі адзін і ехаў ён так далёка на машыне ўпершыню. Таму прышпіліся рамянямі бясьпекі і акуратна паехалі, зь лёгкім хваляваньнем. Вырашылі перасякаць мяжу не праз Гомель, а праз Мазыр — чэргі нашмат меншыя. І сапраўды, па прыезьдзе на мяжу ля 11-й гадзіны раніцы, там было ўсяго дзьве-тры машыны.
Дарогі і ДАІ
Нават калі б ня было мяжы, тое, што мы ўжо ва Ўкраіне, відавочна па страшэнных дарогах. Магчыма, галоўныя аўтастрады і палепей, але мы наўмысна абралі варыянт ехаць меншымі трасамі, бо шмат начутыя пра любоў украінскіх ДАІшнікаў да штрафаў па справе і без. Дадаем мапу, якім шляхам мы ехалі. Дарэчы, за ўвесь шлях нас спыніў усяго толькі адзін даішнік — на ўезьдзе ў Крым. Праверыў дакуманты і пажадаў файнага адпачынку. Што да правілаў руху, то гэта асобная гісторыя. Хуткасьць перывашаюць усе. І нават калі будзеш старацца ехаць па правілах, табе ж горш можа апынуцца, таму мы кіраваліся па сытуацыі і «рабілі як людзі».
Ад пачатку мы вырашылі, што мора ня самамэта, а адпачынак пачынаецца ўжо па выезьдзе зь Менску. Таму дарога ў нас заняла амаль два дні, з улікам начоўкі.
Пад Кіраваградам мы спыніліся ў матэлі, а на раніцу з шматлікімі прыпынкамі рушылі ў Крым. Дарэчы, наконт матэляў. Кошт у сярэднім 10 даляраў на чалавека. Мы спыняліся ў Матэлі на ўезьдзе ў горад, бо на трасах спыняецца шмат дальнабойшчыкаў і месцаў там часта ня бывае, а ў горадзе фуры ім, напэўна, нязручна паркаваць.
Трохлітровыя слоікі з чырвонай ікрой
Дакладных плянаў на Крым у нас ня было. Ведалі толькі, што ляжаць селядцамі на адным пляжы ўвесь адпачынак мы не зьбіраемся. А жыць будзем у адмыслова захопленых з сабою намётах і спальніках. І мангал на ўсялякі выпадак схапілі, але так ім і не скарысталіся за ўсю вандроўку.
Ежы там хапае і так. Таннай і смачнай. На час усяго падарожжа мы забылі смак мяса і елі толькі рыбу. А па дарозе на Крым ёсьць вельмі жывапіснае вадасховішча — Кахоўскае. Гэта проста вырай. Невялікі рынак, разьмешчаны наўпрост па трасе, як цэлая галерэя вэнджаных, сушаных рыб самых разнастайных відаў — мы ўзбагацілі як лексыку так і свае смакавыя прыхільнасьці. А трохлітровыя слоікі з чырвонай ікрой яшчэ доўга будуць мне мроіцца. Ня трэба казаць, што кошты там значна ніжэйшыя за беларускія. І я ведала адразу, што па дарозе назад мы сюды абавязкова заедзем ізноў.
«Палёнае паліва»
Дарэчы, наконт «заедзем». Праблема паліва ва Ўкраіне сапраўды не надуманая. Наслухаўшыся ўражаньняў ранейшых вандроўнікаў, мы залілі бак напоўніцу яшчэ ў Беларусі. У нэце нехта пісаў, што ва Ўкраіне лепей запраўляцца на Лукойле і лепш да ўезду ў Крым. Але гэта той выпадак, калі лепш вучыцца на ўласных памылках. Мы заправіліся на Лукойле. Але пазьней машына зараўла як гоначная, а з часам пачала ехаць з праблемамі. Залілі нам дакладна нечага не таго. Ратаваліся мы на запраўцы Shell, якіх ня так шмат ва Ўкраіне. Так што будзьце пільныя.
Аўтакэмпінгі
Пад’яжджаючы да крымскага ўзьбярэжжа вы ведалі толькі, што ў Кактэбелі мусіць быць аўтакэмпінг. Сам горад наагул вельмі шумны, моладзевы. Атмасфэру мы зацанілі і рушылі шукаць кэмпінг. Ён там у самым цэнтры гораду. Кошт на ўсю нашу кампанію з 4-х чалавек і адной машыны склаў 10 даляраў на суткі.
Далейшыя нашыя пляны былі нявызначаныя, але тым і каштоўныя. Машына дазваляе вандраваць куды хочаш. Таму мы на адным месцы не засядалі доўга, але й не прысьпешвалі сябе нікуды. Непасрэдна ў Крыму мы правялі 4 дні. І кожныя суткі ў новым месцы й новым кэмпінгу. Спыняліся ад Кактэбеля да Алушты.
Што да кэмпінгаў, то паўсюль яны па кошце былі прыблізна 10 даляраў на машыну і чатырох чалавек. На месцы бываюць душы і сякія-такія прыбіральні. Мы абіралі кэмпінгі непасрэдна на моры, каб накупацца ўдосталь.
У Кактэбелі кэмпінг нагадаў мне вялікі беспарадкавы рынак: дзе знойдзеш вольны пятачок, там і спрабуеш паставіць намёт на сухім цьвёрдым пяску. Нам пашэнціла і месца ў нас было адно з самых лепшых — на абрыве ля мора. Цэнтар горада, усе забавы побач, мора побач. Уначы горад ажывае – тут усё для тусовак. Тусануўшыся, едзем далей.
А другі дзень мы правялі ў ціхім і акуратным кэмпінгу побач з Судаком — Капсель. Многія там жывуць па месяцу – супрацоўнікі, глянуўшы на нашыя нумары, вітаюць як родных. Кажуць, сюды шмат беларусаў прыяжджае сем’ямі і надоўга. Вельмі акуратны кэмпінг з вызначанымі месцамі, празрыстае мора, чысьціня і спакой. Забаваў няма, у тым і каштоўнасьць. Але праз суткі пачынае не ставаць прадаўцоў сьвежай вэнджанай рыбы, крэвэтак і піва. Толькі людзі і мора. Едзем далей, зьдзівіўшы супрацоўнікаў.
Далей мы рушылі зноўку ў больш актыўныя кэмпінгі. Спыняліся на стаянках у Маларэчанскім і Сонечнагорскім. Кэмпінгі пазначаныя на многіх мапах Крыму, але варта мець вытрымку, каб абраць той, які пасуе найбольш.
Гарадкі наўпрост ля гор і разьмешчаныя ўздоўж трасаў. Ёсьць усё. А ў апошні дзень мора пачало штарміць, таму мы яшчэ й удосталь задаволіліся шумным морам зь вялізнымі хвалямі.
Назад мы паехалі праз Сымфэропаль і далей па вядомай ужо трасе. Марскія ўражаньні дапоўніліся нечаканым заблуканьнем у Крывым рогу. Ня там зьвярнулі і заехалі ў горад. Знакаў няма, начны горад абсалютна без машын, дарогі нагадваюць проста наслаеньне кавалкаў бэтонных плітаў і парэштак асфальту. Выехаць адтуль можна толькі інтуітыўна. Калі на выезьдзе з гораду мы ўбачылі агромністы пажар — гарэў лес, адчувалі сябе сярод дэкарацыяў якога фільма-ужасьціка:) Самыя страшэнныя дарогі ў ваколіцах Крывога рогу.
І яшчэ дзякуй прагрэсу. Асабліва вынаходніцтву запальнічак з убудаванымі ліхтарыкамі. Менавіта такі ліхтарык дапамог мне своечасова агледзецца і не зваліцца на папялішча на ўзбочыне дарогі ля Крывога рогу.
Вандроўка праляцела з кучай новых адкрыцьцяў, гатоўнасьцю да новага працоўнага сэзону і задумкамі на будучае аўтападарожжа з сябрамі на больш доўгую адлегласьць. Першы раз прайшоў удала;) Я амаль зжылася ў адзін арганізм з папругай бясьпекі ў машыне, а сьвет пачала ўспрымаць праз вакно хуткімі зьменлівымі карцінкамі. А смачнай і таннай фарэлі, сёмгі, крэвэтак, ракаў і халоднага піва — гэтага пачало не ставаць ужо празь некалькі дзён у Беларусі. І настальгічна ўзгадваецца самы папулярны дарожны знак ва Ўкраіне: «Дякуемо за чісты узбічча»!
Глядзіце таксама:
- Фота з нашай вандроўкі непасрэдна па Крымскім ўзьбярэжжы
- Бонус. Некалькі прыватных фота з нашымі загарэлымі тварамі