«Троіца» рыхтуецца да сьвяткаваньня дзесяцігодзьдзя і выдае кнігу
Менск рыхтуецца да выніковай порцыі «старажытных пульсацыяй і песнапеньняў» ад
Дацэнту і ўладальніку незьлічонай колькасьці музычных інструмэнтаў Івану Іванавічу Кірчуку ёсьць што распавесьці і сьпець. Яго калекцыя фальклёру, якая паціху ператвараецца ў музычныя альбомы (пяць за дзесяць гадоў — нядрэнны вынік), не залежваецца на пыльных паліцах унівэрсытэцкіх кабінэтаў, а выкарыстоўваецца для сынтэзу гітоў. Апошнія штурмуюць беларускія рэйтынгі і, як у мінулым годзе
А пачалося ўсё дзесяць гадоў таму зь дзесяці канцэртаў галяндзкага туру «Троіцы». Тады гурт упершыню сабраўся ў цяперашнім складзе. Пасьля гэтага было «каля 80 эўрапейскіх музычных фэстаў», — зьбіваецца зь ліку спадар Кірчук.
15 лістападу «Троіца» рыхтуецца прыгадаць усё створанае за апошні час і выйсьці на сцэну КЗ «Мінск» з сольнай праграмай «Аўтабаны і мэнэстрэлі». Сольным у літаральным сэнсе: толькі «Троіца» і ніхто акрамя «Троіцы» — «старажытная пульсацыя» патрабуе толькі трох музычных магаў.
«Уся сцэна будзе загружаная інструмэнтамі так, што месца знойдзецца толькі для трох музыкаў «Троіцы», — кажа спадар Кірчук. Ужо ў першай песьні публіка спаткаецца са шматлікімі ўнікальнымі інструмэнтамі, што засвоілі музыкі: нямецкай цытраю, тыбецкімі чанамі, варганамі з розных краін сьвету, якія ўпляліся ў беларускі фальклёр, у якім «Троіца» — бясспрэчныя каралі.
«Троіца»: Ю. Паўлоўскі, І. Кірчук, Ю. Дзмітрыеў
Але кампазыцыі з апошняга экспэрымэнтальнага альбому
Кірчук-літаратар
Яшчэ адзін вынік дзесяцігодзьдзя
«Аўтабаны і мэнэстрэлі» — чысты і шчыры дзёньнік музыкі, жыцьцё якога прабягае кілямэтровымі слупамі эўрапейскіх аўтабанаў. Зь іх, аўтабанаў галяндзкага разьліву, кніга пачынаецца, і, у вандроўцы на радзіму музыкі (а можа, ужо пісьменьніка?), канчаецца. Фэсты, музыка, візы, краіны — «Троіца» наведала нямала моцных і вядомых фолькавых падзей па ўсім кантынэнце, таму мае права даваць ім адзнакі:
«Нехта думае, што «Троіца»
з-за мяжы не вылазіць і ў золаце купаецца», — кажа Іван Кірчук. «А на некаторых фэстывалях ня толькі золата, але і нармальных умоваў няма».
Цытаты
Пра «Славянскі базар»
«Адкрыцьцё віцебскага фэстывалю забіла „саўковай“ пампэзнасьцю. … Навошта ўся зьмешваць: мёд і селядцы, хрэн і кефір».
Пра «Басовішча» (2006)
«Уразіў палітызаваны дух фэстывалю: вакол разьвявалісябел-чырвона-белыя сьцягі, рэпер скандзіраваў палітычныя тэксты. Нешта нагадвала „несанкцыянаваны мітынг“. Такое ўражаньне, што тут сабраліся „беларусы“, а хутчэй — „беларускамоўныя“, якія спэкулююць веданьнем „тарашкевіцы“ і палітыкай, але маюць вельмі далёкае ўяўленьне аб беларускім фальклёры. Усё навокал шумела, гудзела, бухала».
Пра сябе
«Ня ведаю, ці ёсьць словы, якімі можна перадаць пачуцьцё гонару, што я нарадзіўся на Гэтай зямлі, што я магу зьбіраць Гэтыя скарбы — Песьні…»
Кніга напісаная
Выхад «Аўтабанаў і мэнэстрэляў» — падзея ня толькі ў жыцьці гурта і яго прыхільнікаў, гэта падзея ва ўсё беларускай музыцы.
Фота Julia Fox, Jura Sidun