У БДУІР будуць вучыцца як у Эўразьвязе

Беларускі дзяржаўны ўнівэрсытэт інфарматыкі і радыёэлектронікі першым з буйнейшых тэхнічных ВНУ пераходзіць на новы стыль навучаньня па модулях, які прыняты ў краінах Балоньскай сыстэмы. Цяпер адзнака, атрыманая студэнтам на экзамэне, ня будзе канчатковай па курсе. Яе вызначаць паводле рэйтынгу працы цягам сэмэстру.

На модульна-рэйтынгавую сыстэму навучаньня зь верасьня 2012 году пераходзіць БДУІР. Па-новаму будуць вучыцца пакуль толькі першакурсьнікі. Студэнты старэйшых курсаў пяройдуць на новую сыстэму па асобных дысцыплінах.

З прыходам новай сыстэмы ўсе дысцыпліны разаб’юць мінімум на тры модулі. За кожны будуць ставіць асобную адзнаку. У выніку яшчэ перад іспытам у студэнта ўжо будзе тры адзнакі, якія складуць 70% выніковай ацэнкі за курс. Астатнія 30% студэнт заробіць на іспытах.

«Калі раней узровень ведаў студэнта практычна на 100% вызначала адзнака, атрыманая на заліку ці іспыце, то паводле праекту, які мы зараз распрацоўваем, вага выніковага кантролю складае толькі траціну», — кажа прарэктар па навучальнай працы БДУІР Алена Жывіцкая.

Такім чынам у БДУІР спадзяюцца прымусіць студэнтаў працаваць увесь сэмэстар, а ні некалькі тыдняў перад экзамэнам. Навучальная нагрузка павялічыцца. Але ў ідэале пры такім рэжыме працы, падрыхтоўка да заліку ці іспыту стане толькі спосабам сыстэматызацыі ведаў. Да таго ж студэнты атрымліваюць шанец пазьбегнуць сэсійнага стрэсу, калі за кароткі час трэба прыгадаць усё, што вучыў цягам сэмэстру, і давучваць тое, што не пасьпеў.

Крок да Балоньскай сыстэмы

«Ва ўнівэрсытэце ўпэўненыя, што абітурыенты і студэнты ўспрымуць рэформу адэкватна. Бо большасьць маладых людзей ідуць у ВНУ ня проста за дыплёмам, а за ведамі, якія дапамогуць у будучыні стаць добрым спэцыялістам», — піша БелТА.

Модульная сыстэма пабудовы навучаньня і падсумаваньне выніковай адзнакі — стандарт Балоньскай сыстэмы, да якой, гледзячы па ўсім пакуль беспэрспэктыўна, спрабуе цяпер далучыцца Беларусь. Так даўно вучацца студэнты ў суседняй Польшчы ці Літве.

Аднак акрамя зьніжэньня істотнасьці канчатковага меркаваньня выкладчыка ў час іспыту, Балоньская сыстэма патрабуе выбару дысцыплінаў: кожны студэнт можа сам «сабраць» свой дыплём, выбіраючы дысцыпліны для навучаньня з прапанавага сьпісу. Менавіта для гэтага і ўведзеная сыстэма модуляў, каб можна было «вымераць» вагу кожнай дысцыпліны і параўнаць час, які патрабуецца на яе вывучэньне.

Без увядзеньня магчымасьці выбару дысцыплін, зьмены, прапанаваныя ў БДУІР, акажуцца толькі «напаўрэформай». Хаця, ці будзе нават гэтая рэформа выкананая насамрэч, а не ў фармальных праявах, застаецца пад пытаньнем. Асабліва, калі прыгадаць характарыстыкі, якімі надзяліў Балоньскі камітэт беларускую сыстэму адукацыі пры абгрунтаваньні адмовы нашай краіне далучыцца да Адзінай прасторы вышэйшай адукацыі Эўропы.

Каментары праз FACEBOOK



 
In 0.0632 seconds.