У Вялікабрытаніі плянуюць прывесьці ўсе цыгарэтныя пакункі да аднаго выгляду
Яркія вітрыны з пакункамі цыгарэтаў на касах крамаў у Вялікабрытаніі цяпер стануць аднатоннымі і малапрыцягальнымі. Міністэрства аховы здароўя Вялікабрытаніі прапануе ўвесьці забарону на любыя адрозныя знакі на цыгарэтным пакунку ў мэтах барацьбы з паленьнем. Па плянах, цыгарэтныя пакункі ня будуць розьніцца ні колерам, ні графікай, ні фірмовым напісаньнем ці лягатыпам.
У такі выгляд плянуюць прывесьці цыгарэтныя пакункі.
Пра задумку брытанскіх чыноўнікаў піша Guardian.Тытунёвыя вытворцы абураныя тактыкай уладаў, бо прагназуюць рэзкі спад продажаў і ўжо падлічваюць урон. Новаўвядзеньне яшчэ не зацьверджанае юрыдычна, й хваля абмеркаваньняў ідзе па ўсёй Вялікабрытаніі.
Аналітыкі прагназуюць, што забарона на брэндынг цыгарэтаў найперш адаб’ецца на буйных брэндах, як Marlboro і Silk Cut, адзін пакунак зь якіх у Вялікабрытаніі каштуе ў сярэднім 6 фунтаў. Калі ўсе пакункі аднолькавыя, навошта пераплочваць, разважаюць аналітыкі.
А стваральнікі закону разьлічваюць, што няяркія аднолькавыя пакункі будуць менш прыцягальныя для падлеткаў і моладзі, якія часта робяцца ахвярамі брэндаў і заманлівых рэклямных кампаніяў і пачынаюць паліць, каб адпавядаць разрэклямаванаму іміджу.
Дарэчы, такая ж ідэя некалькі год таму разглядалася ў Канадзе, але не была зрэалізаваная
Што да думкі тытунёвых кампаніяў, то, да прыкладу British American Tabacco сьцьвярджае, што ідэя з аднолькавымі пакункамі абсалютна неэфэктыўная ў барацьбе з паленьнем, бо
Зрэшты, ідэяў барацьбы з паленьнем у Вялікабрытаніі дастаткова. Так, увесну гэтага году яшчэ ў адным законапраекце прапаноўвалі наагул забараніць выстаўляць пакункі з цыгарэтамі ў вітрынах альбо на паліцах крамаў. Па ідэі, пакупнік мусіў запытвацца, ці ёсьць цыгарэты і якія — і набываць іх літаральна «