У Вялікабрытаніі бастуюць пасажыры
Страйкамі транспартнікаў Эўропу ня зьдзівіш. А вось у Англіі праходзіць страйк пасажыраў прыгарадных цягнікоў. Квіткі даражэюць, а цягнікі старыя, перапоўненыя, да таго ж ходзяць не па раскладзе. Не апошнюю ролю адыгралі блогі і інтэнсіўная
Прыгарадным транспартным забесьпячэньнем займаецца прыватная кампанія First Great Western. Колькасьць незадаволеных якасьцю яе паслугаў няспынна расьце. На здымку вышэй людзі жадаюць паказаць, што іх перавозяць як жывёл.
Быў створаны блог I Hate First Great Western (Я ненавіджу First Great Western). Аўтар блога рэгулярна сочыць за якасьцю транспартнага забесьпячэньня. Нават значыкі з такім назовам выпусьціў.
Значыкі разышліся вельмі хутка. Так людзі заўважалі адзін аднаго ў цягніках. Некаторыя выкладалі свае здымкі з гэтым аксэсуарам нянавісьці ў блогу.
Той жа праблеме прысьвечаны і блог More Train Less Strain (Больш цягнікоў, менш чаканьня). Дайшло да таго, што быў створаны блог у абарону кампаніі In Defence of First Great Western (У абарону First Great Western).
Незадаволеныя кампаніяй і кіроўцы з аховай — іх страйк адбыўся 10 студзеня. Мэнэджмэнт First Great Western настолькі кепскі, што працоўныя распачалі забастоўку. Натуральна, што пасажырам стала яшчэ горш. Тады аўтар блога I Hate First Great Western наракаў, што пасажыры ня могуць абвясьціць страйк і вымушаны пакутаваць з таго, што First Great Western не клапоціцца пра сваіх супрацоўнікаў.
І вось адбылося — незадавальненьне разьвіртуалілася. Па ініцыятыве блогу More Train Less Strain пасажыры вырашалі баставаць. Сутнасьць страйку — не праехацца на халяву, а прыцягнуць увагу кампаніі, прымусіць First Great Western прыняць рэальныя меры. Днём забастоўкі быў прызначаны панядзелак 28 студзеня. Замест сапраўдных квіткоў пасажырам прапанавалі прад’яўляць кантралёрам штучныя, зь зьдзеклівымі надпісамі ў бок First Great Western.
Яшчэ напярэдадні акцыі кіраўніцтва кампаніі прынесла свае выбачэньні. Паабяцала не падвышаць кошты на праезд у гэтым годзе, а таксама кампэнсацыю за спазьненьне цягніка больш чым на гадзіну ў памеры падвойнага кошту квітка.
Але страйк усё роўна распачаўся. Толькі за раніцу было распаўсюджана 10 тысяч «страйкаўскіх» квіткоў. І гэта нягледзячы на тое, што First Great Western пагражала штрафам у тысячу фунтаў або зьняволеньнем да трох месяцаў.
Зараз пагражаюць пасажыры: кампаніі было дадзена 14 месяцаў на вырашэньне ўсіх праблем. У адваротным выпадку страйкі будуць працягвацца пакуль урад не пазбавіць First Great Western ліцэнзіі:
«Раней яны проста шмат выбачаліся і абяцалі, але, па сутнасьці, не рабілі нічога істотнага», — кажа прадстаўнік More Train Less Strain.
Дарэчы, крытыкі ў бок брытанскай транспартнай сыстэмы заўсёды было шмат. Асабліва любяць прыводзіць Вялікабрытанію ў прыклад у краінах, дзе транспарт — дзяржаўная манаполія. Але калі кампанія не спраўляецца са сваімі абавязкамі, а грамадзкае незадавальненьне дасягае крытычнай масы, прымаюцца меры.
Цікава, што было б, калі б у нашых цягніках езьдзілі людзі са значыкамі «Я ненавіджу Міністэрства транспарту» і прад’яўлялі несапраўдныя квіткі?
З гісторыі пра транспартную забастоўку ў Вялікабрытаніі можна вынесьці таксама і карысны досьвед блогерства. Дзякуючы блогам, у якіх праблема транспартнага забесьпячэньне не заставалася без увагі, дзе людзі маглі знайсьці сваіх «братоў па няшчасьці», і стала магчымым мабілізаваць вялікую колькасьць людзей.